Tagadhatatlan tény, hogy mostanában nem ritka az, ha az ember online játékkal tölti a szabad idejének jelentős részét, akár még felnőtt fejjel is, a saját ismerettségi körömben is sokan (voltak) wow-függők pölö. Érdekes kérdés, hogy ez hogyan befolyásolja a munka keresést.
Egyrészről az van, hogy az ember azt gondolja, ezt nem igazán érdemes hangoztatni, adott esetben megemlíteni, hiszen tény ami tény, aki sokat játszik, az sokkal kevesebbet túlórázik, tehát esetleg kevésbé kívánatos munkaerő, mint akinek ilyen szenvedélye nincs.
Másrészről viszont, egy olyan játékos, aki jelentőst részt vállal egy nagyobb ilyen online közösség (pl.: céh vagy mittudoménmi) életében az olyan (szoft) tapasztalatokat szerez, amit máshonnan nem tud, vagy csak nagyon nehezen (sok sok pénzért) tud megtanulni. Nem is beszélve az így kialakított kapcsolati hálóról, ami sokszor kifejezetten előny bizonyos pozícióknál. Vagyis egy jól menő csapat vezetője kifejezetten presztizs (pláne, ha a céges ember is ugyanabban a céhben van).
Úgy tünik, hogy rövid fellángolás után újra a második álláspont kap erőre (és ugyan nem akarom belemagyarázni a gazdasági világválság hatását....).
Szerintem valahogy ott dől el a dolog, hogy az ember hova jelentkezik. Ha számít a közösségi élmény, találhatóak közös pontok a munkával, akkor meg lehet említeni, adott esetben jó közös témát biztosít. Más munkahelyek esetében viszonttovábbra is jobb nem elmondani.