HTML

Címkék

blog (17) budapest (19) buli (12) cég (7) egyetem (14) élet (39) érzés (16) étel (16) fénykép (18) film (15) flash (55) hdr (6) internet (33) ital (5) játék (13) köztér (35) ötlet (20) szabad (6) tipp (11) tudomány (9) vásárlás (12) zene (40)

Ilyen is van

Firefox 3 Pidgin

Zene nélkül...

Szörp és epe

Ez egy énblog. Ne keress benne értelmet, rendszert vagy bármilyen struktúrát. Néha hőbörgök, néha apró-cseprő megjegyzéseket teszek, néha ötletelek. Ez a blog olyan mint a mindennapok. Néha édes, mint a szörp, néha keserű, mint az epe.

Film - Transformers

2008.08.22. 23:12 szörp epe

Ha az ember beteg és enyhe láza van, mi mást tehetne, mint megnézi az elmúlt év során kihagyott filmeket.

A Transformers-szel kezdtem, már egy ideje úgyis fejemben járt, hogy meg kéne nézni jól. Szerintem majdnem én vagyok az egyetlen Magyarországon, akinek a teljes magyar kiadás megvan még a 90-es évek elejéről (otthon egy cipős dobozban). Aztán ahogy beérett a fejem lágya a rajongás részben megmaradt, bár egyre inkább kialakult bennem a nézet, hogy a kiadás korszakának többi Marvel képregényéhez képest meglehetősen bárgyúk voltak ezek a történetek. Mondhatnám példának Megatron tömegváltoztató transzformálását, vagy éppen a gagyi fegyvereket, de van még számtalan, mai szemmel nézve meg pláne komolytalanok a játékok eladási statisztikáit növelni hivatott történetek (pláne az elfajzott vége felé).

Hát ezeket az aggályaimat ez a film pont megoldotta. A robotok végre robotosan néznek ki, nem úgy, mintha kartondobozokba bújtatott emberek lennének, nem gagyik a fegyverek, és persze nagyon-nagyon látványosak az átváltozások. Szerintem a rajongók egy részének fanyalgásával szemben nagyon is helyén van ez a flmben.

Az emberi szereplők is szimpatikusak, főleg a Sam - Mikaela páros. Végre nem a hősies pasi megmenti az esendő nőt, hanem majdhogynem pont fordítva. Több ilyen tökös csaj kéne a moziba, bár Megan Fox nem az esetem (ha már választani lehetne, akkor inkább Rachael Taylor, aki a szokásos geek kódtörő helyett játszott egy csinos hackert).

Vannak benne jó poénok is pár ("Elszámolok 5-ig" "Én meg 3-ig"), de semmi igazán kiemelkedő, idézhető, bár ha jól vettem észre, akkor a transzformerek szövegeit megpróbálták az ismert formulákkal feldobni ("Minden értelmes lénynek joga van a szabadsághoz" monjda Optimus nagyon helyesen).

Viszont szokásosan nem értem, hogy a filmen belül miért nem tesznek meg néhány logikusnak tünő lépést, amit pl én hasonló helyzetben biztosan meglépnék, de lehet hogy ez csak a játékos múltam miatt van. Például ahelyett, hogy a végén eldobják a maradványokat, miért nem tanulmányozzák, arra az esetre, ha még több Decepticonnal kell megküzdeni a jövőben? Miért viszik a végső csatát egy városba (nem hihető, hogy nem sérült vagy halt meg senki sem a csatározás közben)? Hogy lehet az, hogy a legjobb elemzőket továbbra sem a hadsereg foglalkoztatja (ez valahogy minden filmben kiderül, tényleg ennyit tartanak az amcsik a saját hadseregükről)? Meg persze az sem világos, hogy Starscream, aki kábé a harmadik negyedik legerősebb decepticon szumma, hogy nem lőtte romhalmazzá két másodperc alatt az egész várost? És a végén csak annyi, hogy "mostantól vigyázunk rátok" és kész (tudom kell a következő részhez is az átvezetés)? Engem az ilyen esetekben mindig érdekelne, hogy "mi van utána", hogyan működik a két faj együttéllése, miben segítik az embereket (gondolom annál többen, hogy furikázzák az embereket ide-oda a csoda autobotok).

Összeségében jó film volt, pont eleget adott az új rajongóknak meg a régieknek is (bár több transzformer lehetett volna). Megnézhető többször is.

Szólj hozzá!

Címkék: film

A bejegyzés trackback címe:

https://szorpepe.blog.hu/api/trackback/id/tr66628574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása