HTML

Címkék

blog (17) budapest (19) buli (12) cég (7) egyetem (14) élet (39) érzés (16) étel (16) fénykép (18) film (15) flash (55) hdr (6) internet (33) ital (5) játék (13) köztér (35) ötlet (20) szabad (6) tipp (11) tudomány (9) vásárlás (12) zene (40)

Ilyen is van

Firefox 3 Pidgin

Zene nélkül...

Szörp és epe

Ez egy énblog. Ne keress benne értelmet, rendszert vagy bármilyen struktúrát. Néha hőbörgök, néha apró-cseprő megjegyzéseket teszek, néha ötletelek. Ez a blog olyan mint a mindennapok. Néha édes, mint a szörp, néha keserű, mint az epe.

Római vér

2008.07.22. 10:49 szörp epe

Na közben végére értem Steven Saylor - Római vér című könyvének. Pipa, semmi több, nem hiszem, hogy egyhamar újra elő fogom venni.

Eredetileg a borító és a cím alapján arra gondoltam, hogy milyen jó, még egy kis történelmi, rómais sorozat, izgalmas politikai cselszövéssel, megjegyezhetetlen mennyiségű római háromnevű szereplővel, de nem. Ez egy klasszikus krimi, ahol az olvasón kívűl már kezdettől fogva mindenki tudja, hogy ki volt a gyilkos, de az igazság csak az utolsó oldalakon derül ki. Csak véletlenül az ókori Rómában játszódik, és nem a jelenkorban.

Nekem annyira nem jött be, de ezt már az elején éreztem, valahogy a nyelvezete sem volt olyan rómais, modernek voltak a szóképek, és a dialógusok is. Nekem sokkal inkább bejött Colleen McCullough Róma sorozata, de lehet, hogy ez csak azért van, mert már túl sokszor olvastam el.

Annak viszont örülök, hogy a főszereplő (Gordianus, a nyomozó) nem lett gy második Jack Bauer, hanem inkább szerencsével élte túl a támadó tőröket.

A másik ami tetszett, Sulla karaktere. Ilyen távlatból szerintem nehéz pontos képet kapni, hogyan néztek ki a történelemből ismert személyiségek, amikor emberek voltak, de Sulla nagyon is élő képet mutat, egy igazi uralkodó, az évek során cinikussá vált, de felhőtlenül szórakozni képes karaktert ismerünk benne.

Szólj hozzá!

Címkék: könyv

A bejegyzés trackback címe:

https://szorpepe.blog.hu/api/trackback/id/tr6579598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása