HTML

Címkék

blog (17) budapest (19) buli (12) cég (7) egyetem (14) élet (39) érzés (16) étel (16) fénykép (18) film (15) flash (55) hdr (6) internet (33) ital (5) játék (13) köztér (35) ötlet (20) szabad (6) tipp (11) tudomány (9) vásárlás (12) zene (40)

Ilyen is van

Firefox 3 Pidgin

Zene nélkül...

Szörp és epe

Ez egy énblog. Ne keress benne értelmet, rendszert vagy bármilyen struktúrát. Néha hőbörgök, néha apró-cseprő megjegyzéseket teszek, néha ötletelek. Ez a blog olyan mint a mindennapok. Néha édes, mint a szörp, néha keserű, mint az epe.

Webmining kurzus: e-learning tanulságok

2008.06.23. 16:04 szörp epe

A múlt heti Webmining szeminárium a BME-n a szokottnál is érdekesebb volt, ezúttal nemcsak a Clementine hekkelésről volt szó, hanem egy konkrét E-learning kurzus elemzéséről, ennek kapcsán hangzott el három érdekes gondolat.

E-learing mint nem formális tanulás

Úgy tűnik az E-learning a gyakorlatban nem elsősorban a formális tanulást, sokkal inkább a nem formális tanulási módokat tudja jól támogatni. Persze ez függ a konkrét rendszerben megtalálható eszközöktől is. Ez már csak annak kapcsán is lényeges, hogy konkrétan a Web 2.0-ás eszközök is leginkább a közösségi munkát, kapcsolatokat támogatják jól. Azt hiszem, pont ez a vonulata az, amelyik enyhíti a közvetlen találkozók hiányát a tanárral vagy az évfolyamtársakkal.

Bár belegondolva a progmat az ELTE-n néha e-learninggé alakul már így is, amikor a vizsgaidőszakban elkezdenek jönni az e-mailek, hogy kinek van ilyen vagy olyan jegyzete.

Európai e-learning kutatói hálózat, konferencia anyagok is vannak fent bőséggel: www.eden-online.org/eden.php.

Megszemélyesítés

Felmerült az E-learning vizsgáztatás problémája is, itt praktikusan arról lenne szó, hogyan lehet távolról vizsgát tenni. A puskázás / nem puskázás kérdését könnyű áthidalni, vagy olyan feladatokat kell adni, ahol nem lehet puskázni (azért vannak olyan zh-k, ahol "mindent lehet használni"), vagy olyan időkorlátot, hogy ne legyen a válaszadásra, csak néhány másodperc.

Sokkal bonyolultabb viszont ellenőrizni, hogy aki a gombokat nyomja, az ténylegesen a vizsgázó személy, vagy esetleg valamelyik haverja. Sajnos erre nincs konstruktív megoldás, ami azt jelenti, hogy a klasszikus vizsgafeladatok e-learninges integrálása nemigen lehetséges, marad az a megoldás, amikor a feladat elgondolkoztatós.

Egy alternatíva így is felmerült, mégpedig a szöveges válaszok elemzése, például egy korább dolgozat vagy írás alapján. Ezen belül pl. jellemző mondatszerkezetek vagy szófordulatok közti kapcsolatok megállapítása, bár kétlem, hogy ez a módszer igazán hatékonyan megszűrhetné a más nevében bejelentkezőket, arról nem is beszélve, hogy ez a módszer az olyan területeken lehetne igazán hasznos, ahol amúgy is kisebb a jelentősége ennek a kérdésnek.

Hol vannak a puskák

A vége felé volt egy frappáns megjegyzés: "Ha a diákok puskáznak, miért nem a tanszéki honlapról tölthetik le a puskákat?". Ez annak is az átfogalmazása, amiről már régebb óta papolok, vagyishogy a tanszékeknek nem szabadna hagyni, hogy a t. oktatógárda ne tegye publikussá az órán leadott anyagokat. Vagy ha publikussá teszi mégis, akkor azt ne >5000 Ft-s könyvekbe tegye.

Bár nálunk sohase volt divat, de máshol sokkal inkább (saját szememmel láttam, amikor pl.: a szegedi TTK-t voltunk akreditálni), hogy már nemcsak az órai jegyzeteket lehet megvenni a campus környéki fénymásolókban előre lemásolva, hanem a szépen kidolgozott puskákat is.

Lényeg ami lényeg, valahogy el kellene különíteni a lényeget összefoglaló, követleményeket tartalmazó "útmutatót" (amelynek már a létrehozása is önálló tevékenységet igényel, ezáltal segítve a tanulás folyamatát, jobb esetben a hallgató, rosszabb esetben a nyomtató részéről), illetve a tényleges csalást segítő eszközöket. Bár egy ismerősöm mondta, hogy tőlük a gimiben mindig kézzel írt puskát kért a biológia tanár a dolgozatok előtt.

Sajnos az egyetemi képzés így is arra kondicionálja az embert, hogy az időre optimalizáljon, ami magával vonja, hogy a vizsgákat is részben vagy egészben hatékonyabb puskázásból megoldani. Ezt kéne valahogy átalakítani, hogy a képzés során megkapott tanulási értékek tényleg azok is legyenek, ezért próbálok én is mindig gyakorlati / elgondolkoztatós feladatokat adni, szemben a favágos szóbeli vizsgáztatás vagy tesztek helyett. (Az meg persze más kérdés, hogy a saját vizsgáimon, ha értelme nincs / rosszul leadott / feleslegesen túlbonyolított anyagokat kell bevágni, inkább írok egy jó puskát, aztán csókolom.)

Szólj hozzá!

Címkék: egyetem tanítás

A bejegyzés trackback címe:

https://szorpepe.blog.hu/api/trackback/id/tr69535401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása