HTML

Címkék

blog (17) budapest (19) buli (12) cég (7) egyetem (14) élet (39) érzés (16) étel (16) fénykép (18) film (15) flash (55) hdr (6) internet (33) ital (5) játék (13) köztér (35) ötlet (20) szabad (6) tipp (11) tudomány (9) vásárlás (12) zene (40)

Ilyen is van

Firefox 3 Pidgin

Zene nélkül...

Szörp és epe

Ez egy énblog. Ne keress benne értelmet, rendszert vagy bármilyen struktúrát. Néha hőbörgök, néha apró-cseprő megjegyzéseket teszek, néha ötletelek. Ez a blog olyan mint a mindennapok. Néha édes, mint a szörp, néha keserű, mint az epe.

Csőposta rendszer

2009.01.12. 22:50 szörp epe

Szerintem a csőposta fogalmával kb. a Szellemírtók második részében találkoztam annó, és mivel már akkor is képes voltam elhatárolni a valósat a fikciótól, csak holmi mesének gondoltam. Megerősített hitemben, hogy később sok más fikcionális műben találkoztam (pl.: 1984, de sok más sci-fi ben is benne van).

Aztán jóval később felnőtt fejjel jöttem rá, hogy tényleg volt csőposta. Ma olvastam pont utána, és lám-lám egészen elterjedt volt, sőt pl.: Prágában egészen 2002-ig használták.

Sok nagyvárosban használták írott anyagok és kisebb csomagok továbbítására egészen a számítógépes rendszerek bevezetéséig, de most is használják pl. kórházakban gyógyszerek küldésére. EZ utóbbi ha belegondolok, egészen hatékony módszer lehet, pl. olyan helyeken, ahol az épületek közöt emberi járással legalább 10 percnyi távolság (meg lépcsőzés), sokkal logikusabb egy ilyen rendszer.

Pedig a működési elv egyszerű: zárt csőrendszer, amelyben vákummal, és levegő nyomással lehet továbbítani a csőrendszerbe illeszkedő hengeres tárolókat.

Ami kicsit érdekeseb lehet, az egész rendszer irányítása, hiszen itt niem nagyon működhet sima elektromos irányítás. A hálózatokat csillagtopológiában kellett felépíteni, és a központokban irányítani a forgalmat. Bár gondolom manapság már lehet automatikus irányítást csinálni az alrendszerek között, pl vonalkódos leolvasással.

A párizsi rendszerről (szintén elég sokáig, 1984-ig használták) egy jó cikk található itt.

Szerintem marha jópofa dolog egyébként, bár költségesnek tünik a fentartása. Ha valamikor elég nagy házam lesz hozzá, biztos, hogy fogok egyet házilag is építeni, pl. ha az emeleten megkivánok egy kis csokit, akkor csak lemsn-ezek a könyhába, hogy kérek egy kicsit, és felküldetem magamhoz, áh de jó is lenne e pillanatban is...

Szólj hozzá!

Címkék: ötlet

A bejegyzés trackback címe:

https://szorpepe.blog.hu/api/trackback/id/tr35873879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása