Jópofa dolog ez az e-bankolás, már csak az időmegtakarítás, kényelem miatt is (meg persze ez a banknak is jó, hiszen így a legolcsóbb az ügyintézés neki is, nem kell a kis alkalmazottat fizetnie). Azonban mégoly technikai szakértelemmel is, de az emberben mindig ott motoszkál a kisördög, hogy mennyire is biztonságos ez.
Én mostanában leginkább a Budapest Bank rendszerét használom, ami interakció szempontjából egész jó: kell egy jelszó, felhasználói név, majd arra válaszul kapsz mobilon (esetleg e-mailben) egy egyszerhasználatos jelszót, amit szintén be kell írni egy következő képernyőn. Még jobb lenne, ha valami tokent is az ember kezébe nyomnának, de az meg azért drága a lakossági ügyfeleknek.
Ebben a két szintes belépésben csak azt nem értem, miért nem a végén döntenek, hogy authentikált valaki? Biztos csak én nem értem, de úgy érzem jobban védene a cucc, ha azután írná ki, hogy hibáztam, miután az egyszerhasználatosat is beírtam, így nehezebb eltalálni, hogy melyik információ nem helyes, ha csúnya rossz bácsik megpróbálnak pénzt leemelni tőlem. Bár ez a megoldás viszont az egyszeri felhasználókat is fokozottabban is súlytaná (mert mint tudjuk, minden rendszer biztonságát lehet a használhatatlanságig fokozni).